Bohužel jsem musel jet na letiště…
Aby snad nedošlo k omylu, mám na mysli pražské letiště Ruzyně. Mám letiště velmi rád, občas se jezdím dívat na přistávající letadla, fascinuje mně, jak letiště fungují, ale kdykoliv mám jet autem na Ruzyni, začnu se přesvědčovat, že tentokrát to snad nebude tak hrozné.
Začíná to už příjezdem. Většinu řidičů zajímá, kde může zaparkovat když a) pro někoho jede b) někoho veze c) někam letí. Jenže první opravdu důležitou informací, kterou se dozví, je omezení rychlosti na 40 km/h. Důležitou proto, že na ni upozorňují příslušníci PČR s bločkem v ruce i při horším počasí, což je na našich silnicích výjimka. I když možná by tam mohla být rovnou dvacítka. Ve vyšší rychlosti se totiž hodně špatně dešifruje, kde máte zaparkovat.
Letiště Ruzyně navštívím přibližně pětkrát do roka. Myslel jsem si, že už ho docela znám, ale stále mně dokáže překvapit. Třeba tím, že na cestovních itinerářích jsou jiná označení terminálů než na dopravních značeních (let ČSA). Obvykle parkuji systémem „pražský taxikář“ (postavím auto nejblíže vchodu/východu bez ohledu na značky, na přihlížejícího policistu se usměju a pokrčím rameny a vběhnu dovnitř).
Teď jsem se ale rozhodl, že zaparkuju legálně. Po chvilce zírání na první informační tabule, přímo v areálu (dámy a pánové z ČSL, zaleťte se někdy podívat jinam, třeba na libovolné zemské letiště v Německu, jak se dělá dopravní navigace), jsem zaparkoval. Při odjezdu jsem pochopil, proč zde nejsou viditelné informace o cenách parkování; naštěstí jsem byl na letišti služebně. Za bezplatných deset minut stihnete opravdu jen vyložit kufry.
Výjezd z parkoviště u starého terminálu, okořeněný dvěma prahy, asi předpokládá, že člověk, který uvidí ceník (100 Kč za započatou půlhodinu u kratších stání) se rozhodne závory projet bez placení. Možná je to tam jen kvůli tomu, abyste nenajeli moc rychle na výjezdovou komunikaci. V areálu stále platí 40 km/h, ale přestože na výjezdu je větší šance trefit chodce nebo jiné auto než na příjezdu, nikdo to nekontroluje.
Blíží se víkend, asi vezmu auto a pojedu natrénovat jízdu na veřejných komunikacích na letišti. A mezitím budu doufat, že třeba magistrát zatlačí na ČSL, aby z vybraných peněz za téměř cokoliv, co na letišti uděláte, předělali nájezd na R7. Jestli by někde měla stát PČR a kontrolovat rychlost a nahrazovat naprosto nedostatečné dopravní značení (varování rychlých z R7, že mohou trefit autobus od letiště, i pomalých napojujících se, že je může smést kamion), tak by to mělo být právě u tohoto nájezdu.
Přitom vytvoření přípojného pruhu (o prodloužení nemůže být řeč, ten fakticky neexistuje) by zvýšilo bezpečnost v místě a pomohlo všem. Za chvíli se stejně R7 mění v tříproudý nedokončený vnější pražský okruh a přidání dalšího pruhu by zvýšilo bezpečnost. Mimochodem, co na R7 pořád ještě dělá ten přechod???
Začíná to už příjezdem. Většinu řidičů zajímá, kde může zaparkovat když a) pro někoho jede b) někoho veze c) někam letí. Jenže první opravdu důležitou informací, kterou se dozví, je omezení rychlosti na 40 km/h. Důležitou proto, že na ni upozorňují příslušníci PČR s bločkem v ruce i při horším počasí, což je na našich silnicích výjimka. I když možná by tam mohla být rovnou dvacítka. Ve vyšší rychlosti se totiž hodně špatně dešifruje, kde máte zaparkovat.
Letiště Ruzyně navštívím přibližně pětkrát do roka. Myslel jsem si, že už ho docela znám, ale stále mně dokáže překvapit. Třeba tím, že na cestovních itinerářích jsou jiná označení terminálů než na dopravních značeních (let ČSA). Obvykle parkuji systémem „pražský taxikář“ (postavím auto nejblíže vchodu/východu bez ohledu na značky, na přihlížejícího policistu se usměju a pokrčím rameny a vběhnu dovnitř).
Teď jsem se ale rozhodl, že zaparkuju legálně. Po chvilce zírání na první informační tabule, přímo v areálu (dámy a pánové z ČSL, zaleťte se někdy podívat jinam, třeba na libovolné zemské letiště v Německu, jak se dělá dopravní navigace), jsem zaparkoval. Při odjezdu jsem pochopil, proč zde nejsou viditelné informace o cenách parkování; naštěstí jsem byl na letišti služebně. Za bezplatných deset minut stihnete opravdu jen vyložit kufry.
Výjezd z parkoviště u starého terminálu, okořeněný dvěma prahy, asi předpokládá, že člověk, který uvidí ceník (100 Kč za započatou půlhodinu u kratších stání) se rozhodne závory projet bez placení. Možná je to tam jen kvůli tomu, abyste nenajeli moc rychle na výjezdovou komunikaci. V areálu stále platí 40 km/h, ale přestože na výjezdu je větší šance trefit chodce nebo jiné auto než na příjezdu, nikdo to nekontroluje.
Blíží se víkend, asi vezmu auto a pojedu natrénovat jízdu na veřejných komunikacích na letišti. A mezitím budu doufat, že třeba magistrát zatlačí na ČSL, aby z vybraných peněz za téměř cokoliv, co na letišti uděláte, předělali nájezd na R7. Jestli by někde měla stát PČR a kontrolovat rychlost a nahrazovat naprosto nedostatečné dopravní značení (varování rychlých z R7, že mohou trefit autobus od letiště, i pomalých napojujících se, že je může smést kamion), tak by to mělo být právě u tohoto nájezdu.
Přitom vytvoření přípojného pruhu (o prodloužení nemůže být řeč, ten fakticky neexistuje) by zvýšilo bezpečnost v místě a pomohlo všem. Za chvíli se stejně R7 mění v tříproudý nedokončený vnější pražský okruh a přidání dalšího pruhu by zvýšilo bezpečnost. Mimochodem, co na R7 pořád ještě dělá ten přechod???
0 Comments:
Okomentovat
<< Home